Vul je geboortedatum in en bevestig dat je een volwassen gebruiker bent van nicotine- of tabaksproducten.

BEVESTIG

Sorry!
Deze website is alleen bedoeld voor gebruikers van nicotine- of tabaksproducten die ouder zijn dan 18 jaar.

We Care

Deze website geeft informatie over onze rookvrije producten. We hebben je leeftijd nodig om te controleren of je een volwassene in Nederland bent die anders door zou gaan met roken of nicotineproducten zou gebruiken. Onze nicotine- en tabaksproducten zijn geen alternatief voor stoppen met roken en zijn niet bedoeld als hulpmiddelen daarvoor. Ze zijn niet risicovrij. Ze bevatten nicotine, die verslavend is. Alleen bedoeld voor gebruik door volwassenen. Ga naar de pagina Belangrijke informatie van deze website voor meer informatie over risico's.

Problemen met je
IQOS 2.4 Plus oplossen

Probeer onze online diagnostische tool waarmee u in een paar eenvoudige stappen een oplossing voor problemen kunt vinden.

Is dit niet jouw apparaat? Selecteer hier een ander IQOS model.
Welk onderdeel van uw
apparaat werkt niet?

Houder

Oplader

Houder

Oplader

IQOS 2.4 PLUS Houder

Gebroken verwarmings element

De meeste gevallen van een gebroken verwarming element komen voor:

Bij het schoonmaken van je IQOS 3 DUO houder

Onjuiste plaatsing van de cap op de IQOS 3 DUO houder

De tabakstick in de IQOS 3 DUO houder draaien

Rood licht of helemaal geen licht

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Als de omgevingstemperatuur laag is, probeer dan de houder minstens een minuut in uw hand te verwarmen.
  • Zorg ervoor dat je de aan/uit-knop op uw houder niet indrukt nadat het lampje ononderbroken groen is geworden (na het plaatsen van de tabakstick).
  • Gebruik een IQOS schoonmaakstaafje om de connector van de houder (onderkant van het apparaat) schoon te maken. Zorg ervoor dat de connector volledig droog is.
  • Controleer of de oplader is ingeschakeld (druk op de aan/uit-knop en kijk of de lampjes van de oplader gaan branden), is aangesloten op een stopcontact en controleer of deze is opgeladen (minstens twee ononderbroken groene lampjes). Plaats de houder in de oplader en wacht 10 minuten of totdat deze volledig is opgeladen (5 ronde lampjes zijn groen en knipperen niet).

*Laptop USB-poorten hebben niet genoeg stroom om uw oplader op te laden als deze volledig is ontladen.

Knipperend rood licht

Een knipperend rood lampje op je IQOS 2.4 PLUS houder kan erop wijzen dat er een probleem is met het verwarmings element. Verwijder de cap van de houder en controleer het verwarmings element visueel.

Is het mes kapot? Indien ja, neem contact op met een van onze IQOS Care Experts.

Fysieke schade aan apparaat

Vervelend om te horen dat je apparaat beschadigd is geraakt. Als het apparaat nog onder de garantie en onze voorwaarden valt, helpen we je graag om het apparaat om te ruilen. Neem contact op met een van onze IQOS Care Experts

Licht gaat aan en uit

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Gebruik een IQOS-reinigingsstaafje om de connector van de houder (onderkant van het apparaat) schoon te maken. Zorg ervoor dat de connector volledig droog is.
  • Haal de houder uit de zakoplader en plaats deze opnieuw.
  • Steek de oplader in een stopcontact* en wacht tot hij volledig is opgeladen (2 uur).

* USB-poorten voor laptops hebben mogelijk niet genoeg stroom om deze volledig is ontladen.

Bovenste licht gaat niet aan

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Gebruik een IQOS-reinigingsstaafje om de connector van de houder (onderkant van het apparaat) schoon te maken. Zorg ervoor dat de connector volledig droog is.
  • Haal de houder uit de zakoplader en plaats deze opnieuw.
  • Steek de oplader in een stopcontact* en wacht tot hij volledig is opgeladen (2 uur).

* USB-poorten voor laptops hebben mogelijk niet genoeg stroom om deze volledig is ontladen.

Geen van de zichtbare problemen

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Maak je IQOS 2.4 PLUS houder en cap schoon met de IQOS schoonmaakborstel en schoonmaakstaafje.
  • Gebruik een IQOS schoonmaakstaafje om de connector van de houder (onderkant van het apparaat) schoon te maken.
  • Controleer of de IQOS 2.4 PLUS oplader is ingeschakeld* en is aangesloten op een stopcontact**. Zorg ervoor dat je de officiële IQOS Power Adapter en USB kabel gebruikt.
  • Plaats de houder in de oplader (houd er rekening mee dat de connector van de houder naar beneden moet wijzen) en reset uw oplader (houd de Power- en Bluetooth-knoppen samen 3 seconden ingedrukt en laat ze vervolgens los. Alle lampjes op de oplader zullen kort knipperen na het loslaten van de knoppen).
  • Terwijl uw oplader is aangesloten op een stopcontact, wacht u 20 minuten of totdat deze volledig is opgeladen.

* Druk eenmaal op de knop van de oplader en kijk of de lampjes aan gaan. Als dit niet het geval is, houdt de knop nogmaals 4 seconden ingedrukt.

** USB-poorten voor laptops hebben mogelijk niet genoeg stroom om uw Pocket Charger op te laden als deze volledig is ontladen.

IQOS 2.4 PLUS Oplader

Licht gaat niet aan tijdens opladen

Laten we de volgende stappen proberen om eerst de IQOS Power Adapter en USB-kabel te controleren:

  • Zorg ervoor dat je een officiële IQOS Power Adapter en USB-C-kabel gebruikt.
  • Verwijder de houder om het opladen van de oplader te versnellen.
  • Controleer uw power adapter en USB kabel fysiek op schade.
  • Gebruik indien beschikbaar een tweede officiële IQOS Power Adapter en USB kabel.

Fysieke schade aan apparaat

Vervelend om te horen dat je apparaat beschadigd is geraakt. Als het apparaat nog onder de garantie en onze voorwaarden valt, helpen we je graag om het apparaat om te ruilen. Neem contact op met een van onze IQOS Care Experts

Knipperend rood licht

Het probleem waarmee je wordt geconfronteerd, duidt op een mogelijk probleem met je houder. Laten we de volgende stappen proberen:

  • Verwijder de houder van de oplader. Gebruik een IQOS schoonmaakstaafje om de connector van de houder (onderkant van het apparaat) schoon te maken.
  • Door de klep van de oplader te verwijderen, kunt u de opening aan de onderkant gebruiken om het magnetische connector te reinigen met een reinigingsstaafje.
  • Plaats de houder terug in de oplader (vergeet niet dat de magnetische connector van de houder naar beneden moet wijzen).

Als je nog steeds met het probleem wordt geconfronteerd, controleer dan of het verwarmings element van je houder kapot is.

Is het mes kapot? Indien ja, neem contact op met een van onze IQOS Care Experts.

Knipperend rood licht beneden

Laten we het volgende proberen: Reset je oplader. Plaats de houder in de oplader en druk gedurende 10 seconden op de knop van de oplader er en houd de knop ingedrukt terwijl de lichten uitgaan. Alle lampjes knipperen kort wit om aan te geven dat de RESET correct is uitgevoerd.

Bluetooth storing

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld op het apparaat waarmee je verbinding probeert te maken.
  • Zorg ervoor dat je IQOS-app* is geopend en actief is.
  • Zorg ervoor dat de bluetooth van je oplader is ingeschakeld (houd de bluetooth-knop 5 seconden ingedrukt totdat het onderste lampje blauw knippert).

*Je apparaat kan alleen verbinding maken met de officiële IQOS-app.

Andere problemen

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Reset** je IQOS 2.4 PLUS oplader: houd de knop van de oplader 3 seconden ingedrukt. Alle lampjes op de oplader zullen kort knipperen na het loslaten van de knoppen.
  • Controleer of de IQOS oplader is ingeschakeld*.
  • Steek de oplader minimaal 20 minuten in een stopcontact**. We raden aan om de batterij volledig op te laden, wat minimaal 2 uur duurt. Zorg ervoor dat je de officiële IQOS Power Adapter en USB kabel gebruikt.

* Druk eenmaal op de knop van de oplader en kijk of de lampjes aan gaan. Als dit niet het geval is, houdt u de knop nogmaals 4 seconden ingedrukt.

** USB-poorten voor laptops hebben mogelijk niet genoeg stroom om deze volledig is ontladen.

Extra ondersteuning voor jouw IQOS 2.4 PLUS

Dat is niet alles! Er is nog meer handige informatie:

  • Live chat icon

    IQOS 2.4 PLUS Gebruikershandleiding

    Vind alle nuttige
    informatie voor uw apparaat


    Download PDF
  • Like button icon

    FAQs

    Vind hier makkelijk het
    antwoord op veelgestelde vragen


    Zie FAQs

Zijn wij iets vergeten?

Je kunt ons op verschillende manieren bereiken.
Elke dag beschikbaar van 10:00 tot 19:00.

  • Live chat icon

    Live ondersteuning

    Chat met onze IQOS experts
    voor de snelste reactie


    Start live chat
  • Like button icon
    Facebook-ondersteuning

    Stel jouw vraag en we nemen
    zo snel mogelijk contact met je op!


    Bericht ons
  • Speaker icon
    Twitter-ondersteuning

    Dm ons jouw vragen en we nemen
    zo snel mogelijk contact met je op!


    Tweet ons
  • Email icon
    Stuur ons een e-mail

    We antwoorden
    zo snel mogelijk!


    E-mail ons
  • Phone icon
    Bel ons

    Onze telefonische ondersteuningslijn
    verbind je rechtstreekt met een IQOS expert.


    801 - 990 0000
Dit product is niet risicovrij en levert bij gebruik met tabaksticks de verslavende stof nicotine af. Alleen voor volwassenen.