Vul je geboortedatum in en bevestig dat je een volwassen gebruiker bent van nicotine- of tabaksproducten.

BEVESTIG

Sorry!
Deze website is alleen bedoeld voor gebruikers van nicotine- of tabaksproducten die ouder zijn dan 18 jaar.

We Care

Deze website geeft informatie over rookvrije producten van Philip Morris International die uitsluitend bedoeld zijn voor volwassenen in Nederland die anders door zouden gaan met roken of nicotineproducten zouden gebruiken. Rookvrije producten zijn geen alternatief voor stoppen met roken en zijn niet bedoeld als hulpmiddelen daarvoor. Rookvrije producten zijn niet risicovrij en bevatten nicotine, die verslavend is. Ga naar de pagina Belangrijke informatie voor meer informatie over risico's

Problemen met je IQOS ILUMA PRIME oplossen

Probeer onze online diagnostische tool waarmee u in een paar eenvoudige stappen een oplossing voor problemen kunt vinden.

Is dit niet jouw apparaat? Selecteer hier een ander IQOS model.
Welk onderdeel van uw
apparaat werkt niet?

Houder

Oplader

Houder

Oplader

IQOS ILUMA PRIME Houder

Er branden geen lampjes op de Houder na een korte druk op de knop

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat de Oplader is opgeladen. De Oplader inschakelen door de knop 4 seconden ingedrukt te houden. Plaats de Houder in de Oplader.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de Houder oplicht op de Oplader om aan te geven dat de Houder aan het opladen is. Als de Houder niet oplaadt, controleer dan of de contacten moeten worden schoongemaakt.
  • Stap 3:Plaats de Houder in de Oplader en voer een RESET uit: houd de knop van de Oplader 10 seconden ingedrukt (totdat de lampjes uitgaan). RESET wordt bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes 3 keer knipperen.

Opmerking: de Houder onderbreekt een lopende sessie als deze te dicht bij een magneet of magnetisch veld wordt geplaatst en de Oplader magneten heeft.

Ervaar je nog steeds problemen?

Houder lampje knippert rood

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat er geen magneet is geplaatst in de buurt van het uiteinde van de Houder waar de stick is geplaatst. Dit kan de kalibratie van het apparaat beïnvloeden en een roodlichtfout activeren.
  • Stap 2: Plaats de Houder in de Pocket Charger en voer een RESET uit door de knop van de Pocket Charger 10 seconden ingedrukt te houden (totdat de lampjes uitgaan). De RESET wordt bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes drie keer knipperen.
Ervaar je nog steeds problemen?

Het gele lampje gaat gedurende 3 seconden aan

Als de Houder gedurende 3 seconden geel aan gaat, betekent dit simpelweg dat het moet worden opgeladen.

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat de Pocket Charger is opgeladen. De Pocket Charger inschakelen door de knop 4 seconden ingedrukt te houden. Plaats de Houder in de Pocket Charger.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de Houder lichtjes op de Pocket Charger aan gaan om aan te geven dat de Houder aan het opladen is.
  • Stap 3: Reinig de contacten van de Houder en de Pocket Charger.
Ervaar je nog steeds problemen?

Fysieke schade

Werkt je apparaat nog? Het spijt ons dat je IQOS ILUMA Houder beschadigd is. Kun je het zelfs met deze schade nog gebruiken?

Ervaar je nog steeds problemen?

Sessie start niet (automatisch of handmatig)

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat de Pocket Charger is opgeladen. De Pocket Charger inschakelen door de knop 4 seconden ingedrukt te houden. Plaats de Houder in de Pocket Charger.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de Autostart-functie niet is gedeactiveerd in de IQOS App.
  • Stap 3: IQOS ILUMA PRIME is ontworpen om alleen met TEREA-sticks te worden gebruikt. Het apparaat start niet met andere sticks.
  • Stap 4: Zorg ervoor dat de TEREA-sticks in de juiste richting in de Houder worden geplaatst en dat de lijn is uitgelijnd met de bovenkant van de Houder.
Ervaar je nog steeds problemen?

Verwarming start automatisch

Laten we het volgende proberen:

Plaats de Houder in de Pocket Charger en voer een RESET uit door de knop van de Pocket Charger 10 seconden ingedrukt te houden (totdat de lampjes uitgaan). De RESET wordt bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes drie keer knipperen.

Na het correct RESETTEN van je apparaat, begint de sessie pas na het plaatsen van een tabaksstick of door op de knop op de Houder te drukken?

Ervaar je nog steeds problemen?

Holder geeft geen twee sessies

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat het niet buiten de werktemperatuur 0-40°C is gebruikt.
  • Stap 2: Controleer of de led 8 keer wit knippert, dit geeft aan dat het apparaat geen tweede sessie kan leveren.
  • Stap 3: Controleer of de Pocket Charger is opgeladen en de Houder kan opladen. Zelfs als de contactpunten vuil zijn, kan dit een effect hebben op het opladen.
Ervaar je nog steeds problemen?

Andere problemen

Ervaar je andere problemen met je IQOS ILUMA PRIME? Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. We zijn elke dag bereikbaar van 10:00u tot 19:00u

Ervaar je nog steeds problemen?

IQOS ILUMA PRIME Oplader

Oplader laadt niet goed op

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Druk op de knop om te controleren of hij volledig is opgeladen (alle lampjes gaan uit als hij volledig is opgeladen).
  • Stap 2: Als de lampjes alleen UIT gaan wanneer de Oplader is losgekoppeld, probeer dan de Oplader weer AAN te zetten door de knop 5 seconden ingedrukt te houden.
  • Stap 3: Probeer de Oplader op te laden met de door de fabrikant goedgekeurde voedingsadapter en verwijder de Houder terwijl de Oplader wordt opgeladen om het opladen voorrang te geven aan de Oplader. Als de Oplader diep ontladen is, kan het tot 15 minuten duren voordat er een lichtpatroon verschijnt.

Ervaar je nog steeds problemen?

Het onderste lampje van de Oplader knippert 2 keer

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Zorg ervoor dat het apparaat wordt gebruikt bij temperaturen tussen 0-40 °C (als alleen de Houder zich buiten het temperatuurbereik bevindt, knippert het lampje van de Houder twee keer wit).
  • Stap 2: Plaats de Houder in de Oplader en voer een RESET uit door de knop van de Oplader 10 seconden ingedrukt te houden (totdat de lampjes uitgaan). De RESET wordt bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes drie keer knipperen.

Ervaar je nog steeds problemen?

Oplader laadt Houder niet op

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Als de Oplader bijna leeg is, gaan de onderste led 3 seconden AAN om aan te geven dat de Oplader moet worden opgeladen. Als de batterij erg laag is, kan er geen licht branden na het indrukken van de knop.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de Oplader is ingeschakeld en is opgeladen.
  • Stap 3: Verwijder de klep van de deur en de Houder van de Oplader en maak de contactpunten van de Houder en de Oplader voorzichtig schoon.

Opmerking: Houder of Oplader hebben een geel lampje dat gedurende 3 seconden AAN gaat om eenvoudig aan te geven dat ze moeten worden opgeladen.

Ervaar je nog steeds problemen?

Houderlampje op Oplader knippert rood

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Als er geen lampje op de Houder brandt, is deze mogelijk niet correct opgeladen. Reinig de contactpunten van de Houder en de Oplader om er zeker van te zijn dat deze goed wordt opgeladen.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat het apparaat wordt gebruikt bij temperaturen tussen 0°C-40C (als alleen de Houder zich buiten het temperatuurbereik bevindt, knippert het lampje van de Houder twee keer wit)
  • Stap 3: Zorg ervoor dat de Oplader wordt opgeladen met de door de fabrikant goedgekeurde voedingsadapter en kabel om ervoor te zorgen dat de Houder ook goed wordt opgeladen.

Ervaar je nog steeds problemen?

Onderste lampje van Oplader knippert 3x rood

Laten we de volgende stappen proberen:

  • Stap 1: Plaats de Houder in de Oplader en voer een RESET uit door de knop van de Oplader 10 seconden ingedrukt te houden (totdat de lampjes uitgaan). De RESET wordt bevestigd wanneer u de knop loslaat en alle lampjes drie keer knipperen.
  • Stap 2: Laad de Oplader op met de door de fabrikant goedgekeurde voedingsadapter en kabel.

Ervaar je nog steeds problemen?

Fysieke schade

Werkt je apparaat nog? Het spijt ons dat je IQOS ILUMA Oplader beschadigd is. Kun je het zelfs met deze schade nog gebruiken?

Ervaar je nog steeds problemen?

Extra ondersteuning voor jouw IQOS ILUMA PRIME

Dat is niet alles! Er is nog meer handige informatie:

  • Live chat icon

    IQOS ILUMA PRIME Gebruikershandleiding

    Vind alle nuttige informatie
    voor uw apparaat


    Download PDF
  • Like button icon

    FAQs

    Vind hier makkelijk het
    antwoord op veelgestelde vragen


    Zie FAQs

Zijn wij iets vergeten?

Je kunt ons op verschillende manieren bereiken.
Elke dag beschikbaar van 10:00 tot 19:00.

  • Live chat icon

    Live ondersteuning

    Chat met onze IQOS experts
    voor de snelste reactie


    Start live chat
  • Like button icon
    Facebook-ondersteuning

    Stel jouw vraag en we nemen
    zo snel mogelijk contact met je op!


    Bericht ons
  • Speaker icon
    Twitter-ondersteuning

    Dm ons jouw vragen en we nemen
    zo snel mogelijk contact met je op!


    Tweet ons
  • Email icon
    Stuur ons een e-mail

    We antwoorden
    zo snel mogelijk!


    E-mail ons
  • Phone icon
    Bel ons

    Onze telefonische ondersteuningslijn
    verbindt je rechtstreeks met een IQOS expert.


    0800 - 990 0000
Dit product is niet risicovrij en levert bij gebruik met tabaksticks de verslavende stof nicotine af. Alleen voor volwassenen.