Vul je geboortedatum in en bevestig dat je een volwassen gebruiker bent van nicotine- of tabaksproducten.

BEVESTIG

Sorry!
Deze website is alleen bedoeld voor gebruikers van nicotine- of tabaksproducten die ouder zijn dan 18 jaar.

We Care

Deze website geeft informatie over rookvrije producten van Philip Morris International die uitsluitend bedoeld zijn voor volwassenen in Nederland die anders door zouden gaan met roken of nicotineproducten zouden gebruiken. Rookvrije producten zijn geen alternatief voor stoppen met roken en zijn niet bedoeld als hulpmiddelen daarvoor. Rookvrije producten zijn niet risicovrij en bevatten nicotine, die verslavend is. Ga naar de pagina Belangrijke informatie voor meer informatie over risico's

PROBLEEM OPLOSSEN - FAQs

Als je IQOS-apparaat niet meer werkt, voer je een zachte reset uit door de powerknop 10 seconden ingedrukt te houden. Als je IQOS nog steeds niet werkt, gebruik dan onze Troubleshoot tool om de diverse andere oplossingen te raadplegen

Je kunt daarnaast het MyIQOS Team contacteren via onderstaande kanalen, zij zullen de meest geschikte oplossing voor jou vinden.

Live Support: Chat met ons
Email: contact.nl@iqos.com
Bel Gratis: 0800 9900000 - Bereikbaar elke dag tussen 10u en 19u.

Als je een defect of barst opmerkt, moet je onmiddellijk stoppen met het gebruik van je IQOS en contact opnemen met het MyIQOS Team
Je IQOS-apparaat is ontworpen om je ervaringen te bieden die elk maximaal 6 minuten en/of 14 trekjes duren, afhankelijk van wat eerst komt.
Voor een optimaal gebruik met IQOS:

· Laat het apparaat 20 seconden opwarmen om aerosolvorming mogelijk te maken.
· Laat tijd tussen trekjes zodat de houder de tabak goed kan verwarmen en aerosol kan genereren.
· Controleer of een tabakstick niet per ongeluk twee keer is gebruikt.

Je vindt meer details op onze pagina over probleem oplossen:

Ga naar Probleemoplossen
De firmware-update van je IQOS-apparaat is belangrijk. Voor de beste ervaring raden we je sterk aan om regelmatig firmware-updates uit te voeren. Dit is het geval voor alle IQOS-apparaten.

Om de firmware van je apparaat bij te werken, download je de IQOS APP en volg je de instructies.
Als je oudere generatie IQOS-apparaat niet optimaal presteert, is het misschien tijd voor een schoonmaakbeurt. Met behulp van de dubbele reinigingstool is het schoonmaken snel en eenvoudig. Je vind de details op onze pagina probleemoplossen:

Ga naar Probleemoplossen
Volg deze stappen om de tabak die vastzit in de IQOS houder te verwijderen:

· Voor het beste resultaat laat je het tabak van je IQOS-apparaat eerst minstens 30 seconden afkoelen. Begin door zachtjes met het apparaat op een hard oppervlak te tikken om de verstopping los te maken.

· Gebruik de dubbele reinigingstool om voorzichtig eventuele resten rond de basis van het mes en de rest te verwijderen van de verhittingskamer, gebruik indien nodig schoonmaakstaafjes om andere stukjes tabaksresten te verwijderen.

Je vind de details op onze pagina probleemoplossing:

Ga naar Probleemoplossen
Als de cap van de houder niet sluit, volg dan deze stappen om je apparaat schoon te maken: · Gebruik altijd het originele IQOS-reinigingsgereedschap en de stokjes · Reinig je houder, cap en aansluitingen tussen je houder en de lader · Vervang jouw cap elke 6 maanden.
Als je IQOS niet oplaadt, zijn er enkele stappen die je kunt volgen om je IQOS-oplaadprobleem op te lossen en ervoor te zorgen dat jouw apparaat optimaal oplaadt:

1) Controleer de ingang van de oplaadkabel van jouw apparaat. Als er een verstopping is, verwijdert u de verstopping door zacht te blazen van een afstand.

2) Zorg ervoor dat je de lader hebt aangesloten op een stopcontact met werkende stroom adapter en kabel. Gebruik altijd de officiële IQOS-voedingsadapter en -kabel, niet-officiële accessoires kunnen de verbinding onderbreken tijdens het opladen.

3) Laad niet op met een laptop. Dit kan ook het opladen onderbreken. Tijdens het opladen van jouw apparaat zullen de lampjes pulseren. Houd er rekening mee dat het zien van een lampje op een diep ontladen apparaat tot 20 minuten kan duren.

Als je IQOS-apparaat na deze stappen nog steeds niet oplaadt, ga dan naar onze probleemoplossingspagina voor meer informatie:

Ga naar Probleemoplossen
Als je lader niet oplaadt, zijn er enkele stappen die je kunt volgen om je IQOS-oplaadprobleem op te lossen en ervoor te zorgen dat je apparaat optimaal wordt opgeladen:

1) Controleer de ingang van de oplaadkabel van jouw apparaat. Als er een verstopping is, verwijder je de verstopping door zachtjes van een afstand te blazen.

2) Zorg ervoor dat je de zaklader met een werkende voedingsadapter en kabel in een stopcontact hebt gestoken. Gebruik altijd de officiële IQOS-lichtnetadapter en -kabel, niet-officiële accessoires kunnen het opladen onderbreken.

3) Laad niet op met een laptop. Dit kan ook het opladen onderbreken.

4) Reinig de contacten tussen lader en houder.

5) Plaats de houder terug in de lader. Zorg ervoor dat je deze correct plaatst: de metalen connector van de houder moet zich aan de onderkant van de zaklader bevinden. Terwijl je apparaat wordt opgeladen, knipperen de lampjes. Houd er rekening mee dat het tot 20 minuten kan duren om een lampje te zien op een diep ontladen apparaat.

Als je IQOS-apparaat na deze stappen nog steeds niet oplaadt, ga dan naar Hoe laad je je IQOS op op onze probleemoplossingspagina:

Ga naar Probleemoplossen
Als je IQOS-verwarmingselement kapot is gegaan, kunnen we je apparaat binnen de eerste twaalf maanden na aankoop kosteloos vervangen via de dekking voor onopzettelijke schade.
Er kunnen ongelukken gebeuren! Hier zijn enkele tips om te voorkomen dat het verwarmingselement in de toekomst breekt:

· Oefen geen druk uit op het verwarmingselement tijdens het schoonmaken van de houder
· Draai de tabakstick nooit in de houder
· Voorkom dat de cap verkeerd op de houder wordt geplaatst.

Ga naar onze probleemoplossingspagina voor meer informatie:

Ga naar Probleemoplossen
Lampjes zijn een indicatie van oplaadniveaus, schoonmaak en sommige problemen die kunnen optreden in je IQOS-apparaat. Ga naar onze tool voor het oplossen van problemen om te ontdekken wat de verschillende lampjes betekenen:

Ga naar Probleemoplossen
Controleer of je alleen TEREA-sticks gebruikt

Zorg ervoor dat ze in de juiste richting in de houder worden geplaatst. Open de IQOS-app en controleer of de autostart-functie per ongeluk is uitgeschakeld

Plaats de houder in de zaklader en voer een RESET uit. Houd hiervoor de knop van de zaklader 10 seconden ingedrukt totdat de lampjes uitgaan. De RESET is bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes 2 keer knipperen

Als de houder vanzelf start zonder dat er een TEREA-stick is geplaatst, volg dan deze stappen:

Plaats de houder in de zaklader en voer een RESET uit. Houd hiervoor de knop van de zaklader 10 seconden ingedrukt totdat de lampjes uitgaan. De RESET is bevestigd wanneer je de knop loslaat en alle lampjes 2 keer knipperen Als RESET het probleem niet oplost, download dan de IQOS-app en verwijder de autostart-instelling uit de houder

Vergeet niet dat je jouw tabakservaring handmatig kunt starten door jouw TEREA-stick in de houder te steken en twee seconden op de knop te drukken om jouw ervaring te activeren. Als het nog steeds niet werkt, ga dan naar de dichtstbijzijnde IQOS-winkel en een van onze medewerkers zal het probleem voor je oplossen of bel ons callcenter.
Dit product is niet risicovrij en levert bij gebruik met tabaksticks de verslavende stof nicotine af. Alleen voor volwassenen.